Forum Discussion
37 Replies
- PaturroNewbie
Hola. Hasta ayer funcionaba lento pero funcionaba, por lo menos podía ver películas. Pero hoy sólo me figura "ocurrió un problema desconocido. Comunícate con tu proveedor de servicio"
- PaturroNewbie
Ya reinicie y reinstalé y persiste.
- RokuKariza-DRetired Moderator
Hi everyone,
Please accept our apologies for any inconvenience this has caused.
If after attempting the suggestions above, you are still unable to play videos from one channel while videos from other channels play fine, contact the channel provider's customer support team to report the issue and get help. Channels on Roku are maintained by the channel developer themselves. In this case, there's likely an issue within that specific channel that needs to be addressed with an update from the channel developer.
You can contact HBO Max Support here: https://help.hbomax.com/
All the best,
Kariza
- aleks_blancoReel Rookie
Tengo el mismo problema ya desinstale el canal después reinicié el sistema y volví a instalar HBO max y me sigue saliendo error
- AxelVA79Reel Rookie
Hola, solucioné mi problema de HBOMAX en roku, después de todas las recomendaciones que no sirvieron, lo que hice fue CAMBIAR EL IDIOMA A INGLÉS, y volví a ver mis series sin problemas.
Vivo en EEUU, supongo que es por la zona o algo así, ojalá les funcione.- AxelVA79Reel Rookie
En un post anterior comenté que solucioné mi problema con el idioma, cambiando de ESPAÑOL A INGLÉS en: Configuración >> Sistema >> Idioma.
Ahora sigo viendo Games of Thrones sin problema.Espero les funcione, saludos.
- JJMendozaNewbie
Tengo el mismo problema.
- JoseAntonioNewbie
Same problem, mismo problema con HBO MAX
- LioNewbie
A mi tambien me esta fallando
- RokuMary-FCommunity Moderator
Hi JoseAntonio,
Welcome to the Roku Community!
Please be noted that we support English in the Roku Community and translate to respond to an unsupported language to understand the issue or inquiry.
Can you please provide us with more specific information about the issue you are experiencing? Does the issue only occur on HBO Max or all channels on your Roku device?
As a first step, you can try removing the channel from the Roku home screen by navigating to the channel tile, pressing the * key on your remote, and choosing 'Remove channel'. Then restart your device from Settings>System>System restart. Once your player starts up again, add the channel back once more.
Does this clear up the issue you are seeing? Please keep us posted.
Regards,
Mary- Joe24Newbie
A mi también me falla, ya intente todo. Es el único canal que no tiene buen desempeño
- LioNewbie
Yo estoy en las mismas amigo, si alguien lo soluciona que nos diga como hacerle por favor
- RokuKariza-DRetired Moderator
Hello Abraham3
Thanks for the post.
Please be aware that the Roku Community only support the English language, we had to use Google translate to understand your post.
In some cases, removing the channel and then re-installing it may help. To ensure the process is successful, follow the steps below making sure you restart your Roku device before adding the channel again.
- Remove the channel: Highlight the channel tile on your home screen and press the Star button to open the options menu. Select Remove channel and confirm.
- Note: If you are removing a subscription channel billed to your Roku account, you must cancel the subscription before you see the Remove channel option. For help identifying this type of subscription channel, read the detailed article about removing a channel.
- Note: If you are removing a subscription channel billed to your Roku account, you must cancel the subscription before you see the Remove channel option. For help identifying this type of subscription channel, read the detailed article about removing a channel.
- Restart your Roku device: Restart the device from the settings menu. Go to Settings > System > System restart > Restart on a player.
- Re-install the channel: After your Roku device restarts, visit the Roku Channel Store and add the channel again.
- Note: If you are adding a subscription channel billed to your Roku account, you will need to resubscribe.
If you are still unable to play videos from one channel after attempting the suggestions above, videos from other channels play fine, contact the channel provider's customer support team to report the issue and get help. Channels on Roku are maintained by the channel developer themselves.
You can reach out to HBO Max Support here: https://help.hbomax.com/
All the best,
Kariza- AlspinNewbie
Ya probé en varios dispositivos Roku. El error de "comunícate con tu proveedor" aparece en todos ellos hasta que tratas de ingresar a un perfil.
El error también persiste aunque se desinstale y reinstale el canal. Extrañamente, de los 3 perfiles que tengo, el error no aparece al acceder a un perfil infantil.
No es problema de la cuenta porque en dispositivos que no son Roku (computadora, celular) el hbo max no tiene problemas.
- EmaLopezNewbie
A mi hasta en la cuenta infantil marca error ...pero en mi celular si puedo acceder a hbo sin ningún problema
- Joshy81Newbie
Mejor ya no hay que tener este sistema en nuestros equipos, hay que optar por otros servicios. Se molestan porque escribimos en español y sinceramente las soluciones no funcionan. Creo que lo mejor será usar Android o Fire TV. Si tan solo tuvieran más empatía, otra situación sería... Desafortunadamente tengo 2 pantallas con sistema Roku, y ninguna funciona o bien, es EXTREMADAMENTE LENTO
- Basti452678Newbie
En el roku el hbo max me aparece negra la pantalla cuando la inicio
- Remove the channel: Highlight the channel tile on your home screen and press the Star button to open the options menu. Select Remove channel and confirm.
- MiguelAFVNewbie
A mi me falla con series y películas, está muy lento y al navegar o tratar de adelantar algo se termina trabando
- RokuMary-FCommunity Moderator
Hi MiguelAFV,
Thanks for reaching out regarding the issue you are experiencing.
Have you tried the solution that was previously posted?
We also offer a helpful FAQ article that walks through the most common troubleshooting steps to assist with playback issues. Get started here: How do I resolve channel playback issues? | Official Roku Support
Let us know if there's any difference after.
Regards,
Mary
- alexopoNewbie
Me ocurre exactamente lo mismo... En Roku funcionan perfectos los demás canales, como YouTube, etc, entonces el problema es de Hbo Max en dispositivos Roku, es lenta y las películas no las deja reproducir.
- RokuKariza-DRetired Moderator
Hello alexopo
Thanks for the post.
Please be advised that we only support English in the Roku Community. We had to use google translate to understand your inquiry.
Regarding your concern, I would recommend following the instructions suggested by @RokuMary-F above. Remove the channel > restart your Roku device > add the channel back in.
You can refer to this Support link for detailed instructions: How do I resolve channel playback issues?
If the issue persists, contact HBO Max Support to report the issue and get help. Check my post above for their contact information.
I hope this helps!
All the best,
Kariza
- pcm0228Reel Rookie
Si tengo misma situación.
- jmedingNewbie
Tengo 3 Roku diferentes y en todos falla. Se cuelga al ingresar, no se puede adelantar ni retroceder...un desastre.
En el foro en inglés de Roku dieron una solución que a mí me funcionó. Teniendo instalado HBOMax en el Roku, suponemos que queremos ver Wonderwoman. En la pantalla principal de Roku, vamos a buscar y luego escribimos el nombre de la peli, Wonderwoman en este caso, al costado van a salir todas las opciones y elegir la que tiene como opción de ver HBOMAX. Le dan click y van a poder entrar a la aplicación y ver la película sin problemas. Podrán pausar, retroceder, etc.
Es rarísimo por qué funciona así pero a mí me anda 10 puntos. También probé con series y demás.
Espero les sirva.
- MonarcaNewbie
Hola amigo, yo tengo el mismo problema llevo 4 semanas. Compre un tv onn con roku instalado en walmart. Funciono dos días luego me dio fallo. Tengo otro producto de roku premier y me da el mismo problema. El Amazon video también tiene el mismo problema. Creo que alguna actualización esta mal optimizada y es lo que hace que no funcionen las app. “La solución de eliminar la app, apagar el tv, y luego volver instalar no me a funcionado.
- RokuDanny-RRetired Moderator
Thanks for the post.
Please be aware that the Roku Community only support the English language and we had to use Google Translate to understand your post.
Can you provide more information about the issue you are experiencing? Are you experiencing an issue with Amazon Prime or HBO Max? Are other channels experiencing a similar issue? Are you able to access and play content on other channels?
With more information we will be able to assist you further.
Thanks,
Danny- RSepulvedaSReel Rookie
Es sólo el problema con HBO MAX. Tengo Roku Express, pero al parecer la aplicación de HBO requiere demasiados recursos para ese tipo de ROKU, y al parecer para otros igual. Al usar HBO MAX se queda pegado y hace reiniciar el ROKU, a veces no carga, y cuando finalmente carga, no responden adecuadamente los mandos de subtítulos u otros. Todo esto pasa solamente con HBO MAX, con ninguna otra aplicación. Gracias