Forum Discussion
Hello Abraham3
Thanks for the post.
Please be aware that the Roku Community only support the English language, we had to use Google translate to understand your post.
In some cases, removing the channel and then re-installing it may help. To ensure the process is successful, follow the steps below making sure you restart your Roku device before adding the channel again.
- Remove the channel: Highlight the channel tile on your home screen and press the Star button to open the options menu. Select Remove channel and confirm.
- Note: If you are removing a subscription channel billed to your Roku account, you must cancel the subscription before you see the Remove channel option. For help identifying this type of subscription channel, read the detailed article about removing a channel.
- Note: If you are removing a subscription channel billed to your Roku account, you must cancel the subscription before you see the Remove channel option. For help identifying this type of subscription channel, read the detailed article about removing a channel.
- Restart your Roku device: Restart the device from the settings menu. Go to Settings > System > System restart > Restart on a player.
- Re-install the channel: After your Roku device restarts, visit the Roku Channel Store and add the channel again.
- Note: If you are adding a subscription channel billed to your Roku account, you will need to resubscribe.
If you are still unable to play videos from one channel after attempting the suggestions above, videos from other channels play fine, contact the channel provider's customer support team to report the issue and get help. Channels on Roku are maintained by the channel developer themselves.
You can reach out to HBO Max Support here: https://help.hbomax.com/
All the best,
Kariza
Ya probé en varios dispositivos Roku. El error de "comunícate con tu proveedor" aparece en todos ellos hasta que tratas de ingresar a un perfil.
El error también persiste aunque se desinstale y reinstale el canal. Extrañamente, de los 3 perfiles que tengo, el error no aparece al acceder a un perfil infantil.
No es problema de la cuenta porque en dispositivos que no son Roku (computadora, celular) el hbo max no tiene problemas.
- EmaLopez5 years agoNewbie
A mi hasta en la cuenta infantil marca error ...pero en mi celular si puedo acceder a hbo sin ningún problema
- gas1976-5 years agoNewbie
A mi me pasa lo mismo!! Tengo un Roku streaming stick (en realidad tengo dos) me falla en los dos. Mientras que con cualquier o otro dispositivo si funciona HBO Max. Hasta ahora una desilusión total porque contrate el servicio para poder verlo en mis Tvs con Roku, pero lamentablemente no funciona. Ya probé varias opciones, soy usuario de Roku hace 10 años y el resto de las apps funcionan sin problemas, pero realmente no entiendo qué pasa con esta. Si alguien encuentra una solución por favor coméntelo. Gracias.
- gas1976-5 years agoNewbie
Acá encontré que alguien se tomó el trabajo de explicarlo un poco más en detalle. Al parecer (en mi caso) que uso Roku modelo 3500x. Que es un modelo un poco viejo, a pesar de tener el firmware actualizado y compatible con HBO Max, el modelo no es totalmente compatible con la app y es necesario contar con un dispositivo que tenga más RAM para que funcione apropiadamente. Espero le sirva a alguien.
https://expertogeek.com/como-arreglar-hbo-max-que-no-funciona-en-roku/