Getting Started - Setup & How-to

Help getting started with Roku devices, including setup, connecting your device to your TV, linking a Roku device to your account at my.roku.com/link, adding channels, subscribing to services, and more.
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Ori_Venezuela
Level 8

¿Por qué se reinicia constantemente la configuración de mi Roku?

Cada vez que voy a usar mi Roku éste se reinicia en su configuración, es decir, cada vez tengo que elegir el idioma, registrar la señal de WiFi, adaptar la imagen en pantalla, etc...

Qué solución hay para esto? Porque es muy molesto hacer eso una y otra vez... además de que hubo ocasiones en que se reiniciaba mientras veía una película o serie.  Smiley Sad

4 Replies
Marirg21
Level 7

Re: ¿Por qué se reinicia constantemente la configuración de mi Roku?

Me pasa igual a pesar de mantenerlo conectado alguna solución?

0 Kudos
RokuDanny-R
Roku Employee
Roku Employee

@Ori_Venezuela

Thanks for the inquiry.

How are you powering your Roku device? Is the device plugged into the TV USB port or is it plugged into a wall outlet?

With more information we will be able to assist you further.

Thanks,
Danny

Danny R.
Roku Forum Moderator
0 Kudos
Ori_Venezuela
Level 8

El dispositivo está conectado a una toma de corriente, pero tengo entendido que así no tenga una buena conexión eléctrica, no debería volver a su estado de fábrica, en tal caso sólo debería apagarse o reiniciarse sin perder su configuración.

Ya que también tengo que estar asociando el dispositivo a mi cuenta cada vez que se reinicia 

0 Kudos
RokuDanny-R
Roku Employee
Roku Employee

@Ori_Venezuela

Thanks for the update.

If you are still unable to resolve the issue, please send me a PM (private message) with your Roku account email address, and include the serial number of the Roku device from Settings>System>About along with a summary of the issue you are experiencing. I'll be able to assist you further from there.

Thanks,
Danny

Danny R.
Roku Forum Moderator
0 Kudos